SUYADI, , (2020) PERENCANAAN DAN ASESMEN PERKEMBANGAN PADA ANAK USIA DINI. Working Paper. Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan, Yogyakarta.
|
Text
3.1-Asesmen Perkembangan Anak Usia Dini .pdf - Published Version Download (987kB) | Preview |
Abstract
Assessment is needed to get accurate information about early childhood development and learning. This study aims to describe how the planning and assessment of the event of students of the Raudhotul Athfal (RA) educational institution in the Special Region of Yogyakarta. The method used is observation, interviews, documentation at early childhood education institutions in Yogyakarta Special Region. The results of this study indicate that most PAUD institutions in conducting early childhood development assessments are through observation, children's display portfolios, and narration/diary notes. Keywords: Assessment, Development, Early Childhood Abstrak Untuk mendapatkan informasi yang akurat tentang perkembangan dan belajar anak usia dini dibutuhkan asesmen. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan bagaimana perencanaan dan asesmen perkembangan peserta didik lembaga pendidikan Raudhotul Athfal (RA) di Daerah Istimewa Yogyakarta. Metode yang digunakan adalah observasi, wawancara, dokumentasi pada lembaga pendidikan anak usia dini di Daerah Istimewa Yogyakarta. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa sebagaian besar lembaga PAUD dalam melakukan asesmen perkembangan anak usia dini adalah melalui observasi, portofolio tampilan anak, dan narasi/catatan harian. Kata kunci: Asesmen, Perkembangan, Anak Usia Dini
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Asesmen, Perkembangan, Anak Usia Dini |
Subjects: | Pendidikan |
Divisions: | Dokumentasi |
Depositing User: | Sugeng Hariyanto, SIP (sugeng.hariyanto@uin-suka.ac.id) |
Date Deposited: | 08 May 2020 17:16 |
Last Modified: | 11 May 2020 12:37 |
URI: | http://digilib.uin-suka.ac.id/id/eprint/39246 |
Share this knowledge with your friends :
Actions (login required)
View Item |