<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "Segmentasi dan Positioning Jasa Pendidikan\r\ndi MAN Yogyakarta III"^^ . "This research discusses about the segmentation and the position of education services\r\nin order to determine its implementation in Islamic Educational Institutions. This is a\r\nqualitative research with the primary respondent for all the school community who are\r\ninvolving in the marketing process. This research used phenomenological approach,\r\nwhile the data was collected using observation method, indepth interviews,\r\ndocumentation and triangulation. The results indicates that: (1) MAN Yogyakarta III\r\ndefines market segmentation by applying multiple segmentation approach, namely: (a)\r\ndemographic segmentation, (b) geographic segmentation, (c) psychographic\r\nsegmentation, (d) psychological segmentation, and (e) benefit segmentation. (2) MAN\r\nYogyakarta III determines the position of educational services in the academic field\r\nwith the development of the brand “Madrasah of The Champions” that leads to the\r\nvision of MAYOGA, namely Ultraprima. Market segmentation is the first thing that\r\nmust be accomplished by the madrasah to achieve optimum marketing results, followed\r\nby positioning. Position or image formed by the institutions has a dominant role in\r\ninfluencing public attitudes toward madrasah.\r\nKeywords: Segmentation, Positioning, Islamic Educational Institutions\r\nAbstrak\r\nPenelitian ini membahas tentang segmentasi dan posisi jasa pendidikan di MAN\r\nYogyakarta III dengan tujuan untuk mengetahui pelaksanaan segmentasi dan posisi\r\nlembaga pendidikan Islam. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan sasaran\r\nutama seluruh warga sekolah yang terlibat dalam proses pemasaran. Pendekatan yang\r\ndigunakan adalah pendekatan fenomenologi dengan pengumpulan data menggunakan\r\nmetode observasi, wawancara, dokumentasi dan triangulasi. Hasil penelitian ini\r\nmenunjukkan bahwa: (1) MAN Yogyakarta III menetapkan segmentasi pasar dengan\r\nmenerapkan beberapa pendekatan segmentasi, yaitu: (a) segmentasi demografi; (b)\r\nsegmentasi geografi; (c) segmentasi psikografi; (d) segmentasi psikologi; dan (e)\r\nsegmentasi manfaat. (2) MAN Yogyakarta III menentukan positioning jasa pendidikannya dalam bidang akademik dengan pengembangan brand “Madrasah para\r\nJuara” yang mengarah pada visi MAYOGA, yaitu Ultraprima. Segmentasi pasar\r\nmerupakan hal pertama yang harus dilakukan oleh madrasah untuk mencapai hasil\r\npemasaran yang optimal, kemudian dilanjutkan dengan positioning. Posisi atau\r\ngambar yang dibentuk oleh madrasah memiliki peran dominan dalam mempengaruhi\r\nsikap publik terhadap madrasah.\r\nKata Kunci: Segmentasi, Posisi, Lembaga Pendidikan Islam"^^ . "2016-11-01" . . "Vol. 1" . "No. 2" . . "Prodi Manajemen Pendidikan Islam (MPI) Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta"^^ . . . "Manageria: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam"^^ . . . "25034383" . . . . . . . . . . "Imam"^^ . "Machali"^^ . "Imam Machali"^^ . . "."^^ . "Atika"^^ . ". Atika"^^ . . . . . . "Segmentasi dan Positioning Jasa Pendidikan\r\ndi MAN Yogyakarta III (Text)"^^ . . . . . "Atika, Imam Machali - Manageria - Segmentation & Posisioning MAN III.pdf"^^ . . . "Segmentasi dan Positioning Jasa Pendidikan\r\ndi MAN Yogyakarta III (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "Segmentasi dan Positioning Jasa Pendidikan\r\ndi MAN Yogyakarta III (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "Segmentasi dan Positioning Jasa Pendidikan\r\ndi MAN Yogyakarta III (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "Segmentasi dan Positioning Jasa Pendidikan\r\ndi MAN Yogyakarta III (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #24201 \n\nSegmentasi dan Positioning Jasa Pendidikan \ndi MAN Yogyakarta III\n\n" . "text/html" . . . "Pendidikan Islam (Pesantren)" . .