<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "MUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM\r\nKONTEMPORER"^^ . "The research reveals about the thought of Omid Safi about Progressive Muslims from naming, agenda,\r\nattendance reasons, to focus them on the realm of Islamic thought and relate it to trends in contemporary\r\nIslam. Progressive Muslim intended as an umbrella concept for people who want an open and safe\r\nspace for running a rigorous and honest engagement with tradition, and hopefully will lead to further\r\naction. There are three major agenda (mission) of Progressive Muslims, the first social justice; both\r\ngender equality; The third received a plurality. The method adopted by Omid Safi in constructing the\r\nconcept of Progressive Muslims are methods Multiple Critique. Progressive Muslims in an attempt to\r\ncompare with trends in contemporary Islam is indeed a lot of help affirm the distinction in each trend.\r\nHowever, when we conducted an analysis of eight classification proposed by Abdullah Saeed on trends\r\nin contemporary Islam, seemingly progressive Muslims more fit in the category of groups ijtihadi\r\nProgressive, which modern thinkers on religion which seeks to reinterpret religious teachings in order\r\nto answer kebutuham modern society and Saeed himself quoting Omid Safi when defining trends of\r\nthis last one.\r\nPenelitian ini mengungkap tentang gagasan pemikiran Omid Safi tentang Muslim Progresif mulai\r\ndari penamaan, agenda, alasan kehadiran, hingga fokus mereka pada ranah pemikiran Islam serta\r\nmengaitkannya dengan tren-tren Islam kontemporer. Muslim Progresif dimaksudkan sebagai sebuah\r\nkonsep yang memayungi bagi orang-orang yang menginginkan ruang terbuka dan aman untuk menjalankan\r\nsuatu keterlibatan yang ketat dan jujur dengan tradisi, dan penuh harap akan mengantarkan\r\nkepada aksi lebih lanjut. Ada tiga agenda besar (misi) dari Muslim Progresif, pertama mewujudkan\r\nkeadilan sosial; kedua mewujudkan kesetaraan gender; ketiga menerima pluralitas. Metode yang diadopsi\r\noleh Omid Safi dalam mengkonstruksi konsep tentang Muslim Progresif adalah metode Multiple\r\nCritique. Dalam upaya membandingkan Muslim Progresif dengan tren-tren Islam kontemporer memang\r\nbanyak membantu menegaskan distingsi secara masing-masing tren. Meskipun demikian, apabila\r\nkita melakukan analisis terhadap delapan klasifikasi yang diajukan oleh Abdullah Saeed tentang\r\ntren-tren Islam kontemporer, nampaknya muslim progresif lebih tepat masuk dalam kategori kelompok\r\nIjtihadi Progresif, yaitu para pemikir modern atas agama yang berupaya menafsir ulang ajaran agama\r\nagar bisa menjawab kebutuham masyarakat modern dan Saeed sendiri mengutip tulisan Omid Safi\r\nketika mendifinisikan tren terakhir ini."^^ . "2015-12-01" . . "Vol.12" . "No. 2" . . "Jurusan PAI Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan"^^ . . . "Pendidikan Agama Islam"^^ . . . "25022075" . . . . . . . . . . "Rahmad"^^ . "Nursyahidin"^^ . "Rahmad Nursyahidin"^^ . . "Ali"^^ . "Murfi"^^ . "Ali Murfi"^^ . . . . . . "MUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM\r\nKONTEMPORER (Text)"^^ . . . "Ali Murfi - “MUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM KONTEMPORER.pdf"^^ . . . "MUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM\r\nKONTEMPORER (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "MUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM\r\nKONTEMPORER (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "MUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM\r\nKONTEMPORER (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "MUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM\r\nKONTEMPORER (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #27063 \n\nMUSLIM PROGRESIF” OMID SAFI DAN ISU-ISU ISLAM \nKONTEMPORER\n\n" . "text/html" . . . "Penyiaran Islam"@en . .