<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013\r\n(Tinjauan Psikologi Perkembangan)"^^ . "This paper aimsto review thecontent standard ofthe Arabic languagesubject in 2013 curriculumfor\r\nMTsfrom the view of developmental psychology. On developmental psychology point of view, the\r\ncontent standardin Arabicsubject for MTssome o them have accordancewith thelevel ofdevelopmental\r\npsychology of studentsandothershave not in accordancewith thespirit development of learners.Arabicsubject\r\nin MTsthat has accordance withthe developmentof learner thinkingare stilldominatedbythe\r\nconcrete thought. In addition, the material isalso in accordancewith theemotionalandmoraldevelopmentof\r\nstudents. However,if associatedwith a level ofabstractthinking, the material isnot yetsupported,\r\nthoughadolescencedevelopmental psychologyshouldbegin tobe directedtoabstractthinking. That incompatibilityappears\r\nfromthe materialthat presents moreconcrete materialsrather than abstractone.\r\nTulisan ini bertujuan untuk meninjau standar isi materi pelajaran Bahasa Arab MTs kurikulum\r\n2013 dari sisi psikologi perkembangan. Standar isi materi pelajaran bahasa Arab MTs secara psikologi\r\nperkembangan sebagian di antaranya telah sesuai dengan taraf perkembangan kejiwaan peserta didik\r\ndan sebagian yang lain tidak sesuai dengan perkembangan jiwa peserta didik. Materi pelajaran bahasa\r\nArab MTs yang sesuai dengan perkembangan berfikir peserta didik dalam usia remaja masih didominasi\r\noleh pemikiran yang kongkrit. Di samping itu, materi tersebut juga sesuai dengan perkembangan\r\nemosi dan moral peserta didik. Namun jika dihubungkan dengan taraf berfikir yang abstrak, materi\r\ntersebut belum mendukungnya, padahal secara psikologi perkembangan usia remaja harus mulai diarahkan\r\nuntuk berfikir yang abstrak. Ketidaksesuaian tersebut nampak dari materi yang lebih banyak\r\nmenyajikan materi-materi yang lebih bersifat kongkrit dan hanya sedikit yang menyentuh wilayah\r\nyang abstrak."^^ . "2015-11-01" . . "Vol.12" . "No. 2" . . "Jurusan PAI Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan"^^ . . . "Pendidikan Agama Islam"^^ . . . "25022075" . . . . . . . ""^^ . "Mujahid"^^ . " Mujahid"^^ . . . . . . "MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013\r\n(Tinjauan Psikologi Perkembangan) (Text)"^^ . . . "Mujahid - DI MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013 (Tinjauan Psikologi Perkembangan).pdf"^^ . . . "MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013\r\n(Tinjauan Psikologi Perkembangan) (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013\r\n(Tinjauan Psikologi Perkembangan) (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013\r\n(Tinjauan Psikologi Perkembangan) (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013\r\n(Tinjauan Psikologi Perkembangan) (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #27067 \n\nMADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DALAM KURIKULUM 2013 \n(Tinjauan Psikologi Perkembangan)\n\n" . "text/html" . . . "Psikologi"@en . . . "Kurikulum" . .