<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "PEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN\r\nKITAB BAHR AL-ADAB"^^ . "The purpose of this study is to get the ideas of the values that contained in the kitab Bahr Al-Adab and\r\nits learning process. The method used is a descriptive analytic with qualitative approach, while the\r\ndata collection techniques used in this research is the analysis of the contents of the kitab, observation,\r\ninterviews and documentary study. The study found that: The Kitab Bahr Al-Adab contains very positive\r\ncharacter values. The process of learning is performed by the method of lecture, discussion, sociodramatic\r\nand inquiry methods. The outcome of learning is, the students were able to honest inside and\r\noutside the school. The factors that support in fostering students’ honesty are the vision, mission and\r\nobjectives of schools, exemplary of pesantren’s staff, curriculum structure, the activities carried out in\r\nschools, as well as involvement in activities in the community. While the factors that hinder, internal\r\nfactors such as school rules that are not too strict, and there are still students who have difficulty in\r\nunderstanding mufrodat/vocabulary in the kitab Bahr Al-Adab. External factors such as the influence\r\nof social, technological, and moral values that began to fade in the community.\r\nPenelitian ini bertujuan untuk mendapatkan kandungan nilai dalam kitab Bahr Al-Adab, proses pembelajarannya,\r\nhasil pembelajarannya, serta faktor yang mendukung dan menghambat pembelajarannya.\r\nMetode yang digunakan adalah deskriptif analitis dengan pendekatan kualitatif. Teknik pengumpulan\r\ndata adalah analisis isi kitab, observasi, wawancara dan studi dokumentasi. Temuan penelitian\r\nini: Kitab Bahr Al-Adab mengandung nilai-nilai karakter yang baik. Proses pembelajarannya dengan\r\nmetode ceramah, diskusi, sosiodrama, dan metode inquiri. Hasilnya, siswa mampu berbuat jujur di\r\nsekolah dan masyarakat. Faktor pendukung dalam membina kejujuran siswa adalah visi misi dan tujuan\r\npesantren, keteladanan staf pesantren, struktur kurikulum, kegiatan-kegiatan yang dilaksanakan\r\ndi pesantren, serta pelibatan dalam kegiatan di masyarakat. Sedangkan faktor penghambatnya: pertama\r\nfaktor internal seperti aturan sekolah yang tidak ketat, dan masih ada santri yang kesulitan memahami\r\nmufrodat/kosakata kitab Bahr Al-Adab. Kedua, faktor eksternal seperti pengaruh pergaulan, teknologi\r\nserta nilai-nilai moral keagamaan yang mulai luntur di masyarakat sekitar sekolah."^^ . "2015-11-01" . . "Vol.12" . "No. 2" . . "Jurusan PAI Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan"^^ . . . "Pendidikan Agama Islam"^^ . . . "25022075" . . . . . . . "Sani Insan"^^ . "Muhamadi"^^ . "Sani Insan Muhamadi"^^ . . . . . . "PEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN\r\nKITAB BAHR AL-ADAB (Text)"^^ . . . . . "Sani Insan Muhamadi - PEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN KITAB BAHR AL-ADAB.pdf"^^ . . . "PEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN\r\nKITAB BAHR AL-ADAB (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "PEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN\r\nKITAB BAHR AL-ADAB (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "PEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN\r\nKITAB BAHR AL-ADAB (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "PEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN\r\nKITAB BAHR AL-ADAB (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #27071 \n\nPEMBINAAN KEJUJURAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN \nKITAB BAHR AL-ADAB\n\n" . "text/html" . . . "Pendidikan Karakter" . .