<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS"^^ . "One of the function of language is for advertisements. Using appropriate\r\nlanguage in advertisements has a big deal in getting consumers’ attention.\r\nEspecially in YouTube advertisements, an utterance is one of the needed elements\r\nused. Through the utterance, the advertisers or addressers can inform and\r\npromote about their products. Therefore, this research analyzes about the\r\nutterances in Maybelline New York advertisements. It is a descriptive qualitative\r\nresearch. This research provides a detailed descriptions of the data. The data\r\ncollecting technique that is used in this research is documentation. Using language\r\nfunction theories from Roman Jakobson, this research aims to find the language\r\nfunctions used in Maybelline advertisements. The writer takes 20 videos from\r\nYouTube as the data. Among 173 utterances in the videos, 5 utterances use\r\nreferential, conative, phatic, and emotive functions, 2 utterances use referential,\r\nconative, phatic, and poetic functions, 27 utterances use referential, conative, and\r\nphatic functions, 7 utterances use referential, conative, and emotive functions, 55\r\nutterances use referential, conative, and poetic functions, 76 utterances use\r\nreferential, and conative functions, and 1 utterance uses referential, conative,\r\nemotive and poetic functions. Since this research analyzes about advertisements,\r\nthe writer find all utterances in the Maybelline advertisements use referential and\r\nconative functions. In the Maybelline advertisements, the addresser uses\r\nreferential functions to describe about the products, conative functions to\r\nconvince the addressees to buy the Maybelline products. Some of them use\r\nemotive functions to express addressers’ feeling, and use phatic functions to\r\nattract addressees’ attention, use poetic functions with aesthetic utterances to\r\nmake it easy to remember, Salah satu fungsi bahasa adalah untuk sebuah iklan. Dengan menggunakan\r\nbahasa yang tepat dalam iklan memiliki peran penting untuk menarik perhatian\r\npembeli. Khususnya dalam iklan YouTube, tuturan adalah salah satu unsur yang\r\npenting. Melalui tuturan, pengiklan atau pembicara dapat menginformasikan dan\r\nmempromosikan produk mereka. Maka dari itu, penelitian ini meneliti tentang\r\ntuturan yang ada dalam iklan Maybelline New York. Penelitian ini adalah\r\ndeskriptif kualitatif. Penelitian ini memberikan diskripsi data yang rinci. Metode\r\npengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah dokumentasi.\r\nDengan menggunakan teori fungsi bahasa oleh Roman Jakobson, skripsi ini\r\nbertujuan untuk menemukan fungsi bahasa apa saja yang digunakan di dalam\r\niklan Maybelline. Penulis mengambil 20 iklan dari situs YouTube sebagai data.\r\nDari 173 tuturan, 5 tuturan menggunakan fungsi referensial, konatif, fatik, dan\r\nemotif, 2 tuturan menggunakan fungsi referensial, konatif, fatik, dan estetik, 27\r\ntuturan menggunakan fungsi referensial, konatif, dan fatik, 7 tuturan\r\nmenggunakan fungsi referensial, konatif, dan emotif, 55 tuturan menggunakan\r\nfungsi referensial, konatif, dan estetik, 76 tutur menggunakan fungsi referensial,\r\ndan konatif, dan ada 1 tuturan yang menggunakan fungsi referensial, konatif,\r\nemotive dan poetic. Karena penelitian ini membahas tentang iklan, penulis\r\nmenemukan bahwa semua tuturan dalam iklan Maybelline yang diteliti\r\nmenggunakan fungsi referensial dan konatif. Dalam iklan Maybelline, pengiklan\r\nmenggunakan fungsi referensial untuk menjelaskan tentang produk, konatif untuk\r\nmeyakinkan calon pembeli untuk membeli produk Maybelline. Beberapa dari\r\nmereka menggunakan fungsi emotif untuk menunjukkan perasaan pengiklan dan\r\nmenggunakan fungsi fatik untuk menarik perhatian calon pembeli, menggunakan\r\nfungsi estetik dengan menggunakan tuturan yang estetis sehingga mudah diingat."^^ . "2017-07-05" . . . . "UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA"^^ . . . "FAKULTAS ADAB DAN ILMU BUDAYA, UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA"^^ . . . . . . . . . "NIM. 10150024"^^ . "UMMI FITRIYAH"^^ . "NIM. 10150024 UMMI FITRIYAH"^^ . . . . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Text)"^^ . . . . . "10150024_BAB-I_IV-atau-V_DAFTAR-PUSTAKA.pdf"^^ . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Text)"^^ . . . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . . "LANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS (Other)"^^ . . . . . "HTML Summary of #27565 \n\nLANGUAGE FUNCTION IN MAYBELLINE ADVERTISEMENTS\n\n" . "text/html" . . . "Sastra Inggris" . .