<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta)"^^ . "Game is an entertainment for someone to fill the spare time in life, but\r\nalso utilize the game as a medium of communication among game users. This also\r\nhappens among UIN Sunan Kalijaga students. This student takes advantage of\r\ngames as entertainment as well as making the game become more useful is\r\ncommunication chat medium.\r\nFrom the background, the researcher aims to explain how the\r\ncommunication message (text) in the game doit through the medium chat game\r\nClash of Clans using the theory of virtual ethnography of the language message :\r\nNetspeak and Netlingo. Medthods of date retrieval using virtual ethnographic\r\nmethods: medium space, medium objects, medium document, and experience.\r\nResearch results in this study have differences between players using\r\nnetspeak patterns and netlingo messaging patterns, comfort and discomfort. On\r\nthe jumper players who need ease in doing good communication it uses the league\r\nin accordance with KBBI or with the language of today’s trend.\r\nKeywords : Game, Virtual Ethnography, Netspeak and Netlingo"^^ . "2017" . . . . "UIN Sunan Kalijaga"^^ . . . "Fakultas Ilmu Sosial dan Humaniora, UIN Sunan Kalijaga"^^ . . . . . . . . . "NIM: 12730054"^^ . "ALIF AHMAD FAUZI"^^ . "NIM: 12730054 ALIF AHMAD FAUZI"^^ . . . . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Text)"^^ . . . . . "12730054_BAB-I_IV-atau-V_DAFTAR-PUSTAKA.pdf"^^ . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Text)"^^ . . . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . . "indexcodes.txt"^^ . . . "ANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU”\r\n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta) (Other)"^^ . . . . . "HTML Summary of #28765 \n\nANALISIS PESAN KOMUNIKASI DI MEDIA ONLINE PEMAIN VIRTUAL GAME “KANCAKU” \n(Studi Deskriptif Kualitatif Pada Mahasiswa Anggota Komunitas Virtual Game Clash of Clans di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta)\n\n" . "text/html" . . . "Ilmu Komunikasi"@en . . . "Komunikasi Islam"@en . .