<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA)"^^ . "Coffee is one of the most popular beverage in Indonesia because of its\r\nbenefit. Public interest in coffee consumption is increasing every year, as well as\r\nincreasing of coffee business, especially in Yogyakarta. Coffeeshop market is on\r\nthe rise. It creates the trend of 'non bitter coffee'. This study describes the persuasive\r\ncommunication techniques in Gending Kopi Nusantara about 'non bitter coffee'.\r\nType of research is qualitative with the descriptive method. The subjects of this\r\nstudy are Jojo as a coffeeshopper, employee, and customers. Data collection\r\ntechniques are carried out by interviews, observation, and documentation.\r\nResearcher use source triangulation to check the validity of data.\r\nThe result of this study is the persuasive communication technique applied\r\nin the Gending Kopi Nusantara is an association technique with the theme 'non\r\nbitter coffee' for attracting and interacting with customers. Teknik Integrasi is done\r\nby barista sensitivity in consumer’s taste. Teknik ganjaran is done by telling\r\ncustomers the benefits of 'non bitter coffee', and teknik tataan is done by making\r\ncustomers emotion as target. The red-hering technique is not implemented because\r\nit is not suitable in the coffeeshop business at Gending Kopi Nusantara with the\r\ntheme of non bitter coffee. Those techniques are obtained because of the elements,\r\nprinciples, and processes. Persuasive communication techniques applied in\r\nGending Kopi Nusantara are good and effective in the terms of implementation."^^ . "2018-08-13" . . . . "UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA"^^ . . . "FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN HUMANIORA, UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA"^^ . . . . . . . . . "NIM. 11730029"^^ . "HERU PRAYOGA"^^ . "NIM. 11730029 HERU PRAYOGA"^^ . . . . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Text)"^^ . . . . . "11730029_BAB-I_IV_DAFTAR-PUSTAKA.pdf"^^ . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Text)"^^ . . . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "TEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP\r\n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’\r\nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #33369 \n\nTEKNIK KOMUNIKASI PERSUASIF DALAM BISNIS COFFEESHOP \n(STUDI DESKRIPTIF KUALITATIF DENGAN TEMA ‘KOPI TIDAK PAHIT’ \nDI GENDING KOPI NUSANTARA YOGYAKARTA)\n\n" . "text/html" . . . "Ilmu Komunikasi"@en . .