<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "TRANSFORMASI HUKUM PIDANA ISLAM DALAM TATA HUKUM INDONESIA"^^ . "The formalization of Islamic criminal law in Indonesia is still and always debated in terms\r\nof its legal rules or the establishment of Islamic values, meaning that the substance is more\r\nimportant than the formal rules. Transformation of Islamic criminal law is a change that\r\noccurs in the determination of law, both concerning the type of crime (jarīmah) or its\r\nsanctions due to time and social dynamics. The criminal act (jarīmah) and its sanctions are\r\ninterconnection between the principal law (al-aḥkām al-aṣliyyah) which contains the\r\nprohibition and supporting law (al-aḥkām al-muayyidah) which contains sanctions. The\r\nmodel of the transformation of Islamic criminal law in Indonesia is to make Islamic criminal\r\nlaw a law that can be accepted by Indonesian people, by not distinguishing ethnicity, adat\r\n(tradition), culture and religion. The objectivity of Islamic criminal law in Indonesia is used\r\nas the basis for the formation of national laws whose pluralistic communities are offered\r\nuniversal values so that they can be accepted by all citizens without questioning the origin\r\nof the values.\r\nKeywords: jarīmah, transformation, Indonesian context, al-aḥkām al-aṣliyah, al-alaḥkām\r\nal-muayyidah, objectification [INDONESIA]Bentuk formalisasi hukum pidana Islam di Indonesia masih dan selalu diperdebatkan dari\r\nsegi legal formal atau tegaknya the Islamic values, artinya lebih dipentingkan aspek\r\nsubstansi ketimbang legal formalnya. Transformasi hukum pidana Islam adalah perubahan\r\nyang terjadi dalam penetapan hukum, baik yang menyangkut tentang jarīmah ataupun sanksi\r\nkarena dinamika waktu dan sosial. Jarīmah dan sanksi adalah interkoneksitas antara hukum\r\npokok (al-aḥkām al-aṣliyyah) yang berisi larangan dan hukum pendukung (al-aḥkām almuayyidah)\r\nyang berisikan sanksi. Model transformasi hukum pidana Islam di Indonesia\r\nadalah menjadikan hukum pidana Islam bersifat obyektif yang dapat diterima oleh\r\nmasyarakat Indonesia, dengan tidak membedakan suku, adat, budaya dan agama.\r\nObyektifikasi hukum pidana Islam di Indonesia dijadikan dasar pijakan bagi pembentukan\r\nhukum nasional yang masyarakatnya majemuk dengan ditawarkannya nilai-nilai universal,\r\nsehingga dapat diterima oleh seluruh warga negara tanpa mempersoalkan asal usul nilai\r\ntersebut.\r\nKata kunci: jarīmah, transformasi, konteks keindonesiaan, al-aḥkām al-aṣliyyah, alaḥkām\r\nal-muayyidah, obyektifikasi."^^ . "2019-06-01" . . . "13" . "1" . . "Al-Manahij: Jurnal Kajian Hukum Islam"^^ . . . "19786670" . . . . . . . "Makhrus"^^ . "Munajat"^^ . "Makhrus Munajat"^^ . . . . . . "TRANSFORMASI HUKUM PIDANA ISLAM DALAM TATA HUKUM INDONESIA (Text)"^^ . . . . . "Makhrus Munajat - Transformai Hukum Pidana Islam Dalam Mata Hukum Indonesia.pdf"^^ . . . "TRANSFORMASI HUKUM PIDANA ISLAM DALAM TATA HUKUM INDONESIA (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "TRANSFORMASI HUKUM PIDANA ISLAM DALAM TATA HUKUM INDONESIA (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "TRANSFORMASI HUKUM PIDANA ISLAM DALAM TATA HUKUM INDONESIA (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "TRANSFORMASI HUKUM PIDANA ISLAM DALAM TATA HUKUM INDONESIA (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #36091 \n\nTRANSFORMASI HUKUM PIDANA ISLAM DALAM TATA HUKUM INDONESIA\n\n" . "text/html" . . . "Pidana Islam" . .