<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA)"^^ . "The purpose of this research is to know satisfaction of the user OPAC (Online\r\nPublic Access Catalogue) in the Nishikoren Skapenta Library SMK Penerbangan\r\nAAG Adisutjipto Yogyakarta. The subjects in this research were SMK\r\nPenerbangan AAG Adisutjipto Yogyakarta students, with 81 respondents. The\r\ntype of research is a quantitative descriptive research. The data collection methods\r\nof this research are questionnaire, observation, interview, and documentation. The\r\nvariable in this research is single, because in this research there is only one point\r\nof concern about satisfaction of the user OPAC (Online Public Access Catalogue)\r\nwith End-User Computing Satisfaction (EUCS) method and Service Quality\r\n(ServQual) method in Nishikoren Skapenta Library SMK Penerbangan AAG\r\nAdisutjipto Yogyakarta. Satisfaction measurement based on the End-User\r\nComputing Satisfaction (EUCS) method and Service Quality (ServQual) method\r\nwhich consists of several instruments including content, accuracy, format, ease of\r\nuse, timeliness, reliability, assurance, and empathy. Data analysis using the\r\nformula meand and grand mean. The result of the research based show that OPAC\r\nin Nishikoren Skapenta Library SMK Penerbangan AAG Adisutjipto Yogyakarta\r\nwith sub variable content of 2,80 classified as good, sub variable accuracy of 2,54\r\nclassified as good, sub variable format of 2,67 classified as good, sub variable\r\nease of use of 2,82 classified as good, sub variable timeliness of 2,96 classified as\r\ngood, sub variable reliability of 2,86 classified as good, sub variable assurance of\r\n2,97 classified as good, and sub variable empathy of 2,94 classified as good.\r\nSuggestions from researcher are librarians should more attention to the accuracy\r\nof the information displayed by OPAC and change the display on OPAC to make\r\nit even more interesting such as inserting animation."^^ . "2023-08-09" . . . . "UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA"^^ . . . "FAKULTAS ADAB DAN ILMU BUDAYA, UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA"^^ . . . . . . . . . "NIM.: 19101040060"^^ . "Diah Kumalasari"^^ . "NIM.: 19101040060 Diah Kumalasari"^^ . . . . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Text)"^^ . . . . . "19101040060_BAB-I_IV-atau-V_DAFTAR-PUSTAKA.pdf"^^ . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Text)"^^ . . . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "indexcodes.txt"^^ . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "lightbox.jpg"^^ . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "preview.jpg"^^ . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "medium.jpg"^^ . . . "ANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA) (Other)"^^ . . . . . . "small.jpg"^^ . . "HTML Summary of #66330 \n\nANALISIS TINGKAT KEPUASAN PENGGUNA OPAC DENGAN METODE EUCS DAN SERVQUAL (STUDI KASUS : PERPUSTAKAAN SMK PENERBANGAN AAG ADISUTJIPTO YOGYAKARTA)\n\n" . "text/html" . . . "025.000285 Libraries Automation/Automasi Perpustakaan" . .