ST LUCIA TOURISM VIDEO ADVERTISEMENT: A WORD FORMATION ANALYSIS

SEPTI UTAMI, NIM. 11150054 (2016) ST LUCIA TOURISM VIDEO ADVERTISEMENT: A WORD FORMATION ANALYSIS. Skripsi thesis, UIN SUNAN KALIJAGA.

[img]
Preview
Text (ST LUCIA TOURISM VIDEO ADVERTISEMENT: A WORD FORMATION ANALYSIS)
11150054_BAB-I_IV-atau-V_DAFTAR-PUSTAKA.pdf - Published Version

Download (12MB) | Preview
[img] Text (ST LUCIA TOURISM VIDEO ADVERTISEMENT: A WORD FORMATION ANALYSIS)
11150054_BAB-II_sampai_SEBELUM-BAB-TERAKHIR.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (527kB)

Abstract

ABSTRACT Advertisements can have an important role in language learning. The use of language in an advertisement can be analyzed through the deepening of advertisement script. The language used in the advertisements also has a close relationship with human life. However, in order to understand the meaning of words, people have to understand the structure of the words. From this phenomenon, the researcher is interested to discover the word formation in a video advertisement of St Lucia Tourism. This research aims to analyze the process of word formation in video advertisement of St Lucia Tourism. The researcher describes any kinds of word formation in the advertisement. The second problem is to discover the most dominant word formation used in the advertisement. The data are analyzed by descriptive qualitative based on word formation theory by George Yule. To answer the second research problem, the researcher counted the frequency of occurrence of the data that have been classified. The result showed that from the 10 kinds of word formation that have been determined, there are only 8 kinds of word formation process used in the data. They are 2 coinage, 3 borrowing, 25 compounding, 3 blending, 3 clipping, 1 back formation, 11 conversion, and 71 derivation. From these result, derivation turned out to be the most frequently word formation used in St Lucia Tourism video advertisement. Keywords: tourism, advertisement, St Lucia, word formation ABSTRAK Iklan dapat memiliki peran penting dalam pembelajaran penggunaan bahasa. Penggunaan bahasa dalam sebuah iklan dapat dianalisa melalui pendalaman naskah iklan. Bahasa yang digunakan dalam iklan juga memiliki hubungan erat dengan kehidupan sehari-hari. Untuk memahami arti dari kata-kata, pembaca perlu memahami struktur-struktur kata tersebut. Dari fenomena tersebut, peneliti tertarik untuk meneliti pembentukan kata-kata dalam sebuah iklan video St Lucia Tourism. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis proses pembentukan kata pada iklan video St Lucia Tourism. Peneliti mendeskripsikan apa saja jenis proses pembentukan kata dalam iklan tersebut. Permasalahan kedua adalah menemukan pembentukan kata yang paling banyak digunakan pada iklan video tersebut. Peneliti menganalisis proses pembentukan kata secara deskriptif kualitatif berdasarkan teori pembentukan kata oleh George Yule. Untuk menjawab permasalahan kedua, peneliti menghitung frekuensi kemunculan data setelah dilakukan klasifikasi. Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa dari 10 proses pembentukan kata yang telah ditentukan, hanya ada 8 jenis proses pembentukan kata yang berhasil diteliti dari data di iklan St Lucia Tourism. Hasil tersebut adalah 2 coinage, 3 borrowing, 25 compounding, 3 blending, 3 clipping, 1 back formation, 11 conversion, dan 71 derivation. Dari hasil tersebut, derivation adalah proses pembentukan kata yang paling sering muncul dalam iklan video St Lucia Tourism video advertisement. Kata Kunci: pariwisata, iklan, St Lucia, pembentukan kata

Item Type: Thesis (Skripsi)
Additional Information: Bambang Hariyanto, S.S., M.A.
Uncontrolled Keywords: pariwisata, iklan, St Lucia, pembentukan kata, tourism, advertisement, St Lucia, word formation
Subjects: Sastra Inggris
Divisions: Fakultas Adab dan Ilmu Budaya > Sastra Inggris (S1)
Depositing User: Sugeng Hariyanto, SIP (sugeng.hariyanto@uin-suka.ac.id)
Date Deposited: 14 Sep 2016 09:58
Last Modified: 14 Sep 2016 09:58
URI: http://digilib.uin-suka.ac.id/id/eprint/20984

Share this knowledge with your friends :

Actions (login required)

View Item View Item
Chat Kak Imum