PENGARUH PERSEPSI TEKNOLOGI, RESIKO, DAN HANDLING COMPLAIN TERHADAP KEPUTUSAN NASABAH DALAM MENGGUNAKAN MOBILE BANKING SYARIAH DENGAN PENGETAHUAN SEBAGAI VARIABEL MODERASI (STUDI PADA MAHASISWA FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS ISLAM UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA DAN FEB UGM)

Rikhadatun Abir Al Farda, NIM.: 19108020083 (2023) PENGARUH PERSEPSI TEKNOLOGI, RESIKO, DAN HANDLING COMPLAIN TERHADAP KEPUTUSAN NASABAH DALAM MENGGUNAKAN MOBILE BANKING SYARIAH DENGAN PENGETAHUAN SEBAGAI VARIABEL MODERASI (STUDI PADA MAHASISWA FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS ISLAM UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA DAN FEB UGM). Skripsi thesis, UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKARTA.

[img]
Preview
Text (PENGARUH PERSEPSI TEKNOLOGI, RESIKO, DAN HANDLING COMPLAIN TERHADAP KEPUTUSAN NASABAH DALAM MENGGUNAKAN MOBILE BANKING SYARIAH DENGAN PENGETAHUAN SEBAGAI VARIABEL MODERASI (STUDI PADA MAHASISWA FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS ISLAM UIN SUNAN KALIJAGA YOGYAKA)
19108020083_BAB-I_IV-atau-V_DAFTAR-PUSTAKA.pdf - Published Version

Download (3MB) | Preview
[img] Text (PENGARUH PERSEPSI TEKNOLOGI, RESIKO, DAN HANDLING COMPLAIN TERHADAP KEPUTUSAN NASABAH DALAM MENGGUNAKAN MOBILE BANKING SYARIAH DENGAN PENGETAHUAN SEBAGAI VARIABEL MODERASI (STUDI PADA MAHASISWA FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS ISLAM UIN SUNAN KALIJAGA YOGYA)
19108020083_BAB-II_sampai_SEBELUM-BAB-TERAKHIR.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB) | Request a copy

Abstract

This research aims to examine the influence of perceptions of technology, risk and complaint handling on customers' decisions in using sharia mobile banking. Apart from testing the direct influence on customer decisions, this research also contains a knowledge variable as a moderating variable. The sample in this study consisted of 150 respondents from the research object of students from the Faculty of Economics and Islamic Business, Sunan Kalijaga State Islamic University, Yogyakarta and the Faculty of Economics and Business, Gadjah Mada University. This research uses quantitative methods with the help of the IBM SPSS 26 analysis tool. The results of this research show that directly perceptions of technology, risk, handling complaints, knowledge have a significant influence on customer decisions. Then, knowledge can strengthen technology perceptions of customer decisions, while knowledge cannot moderate the influence of risk and complaint handling on customer decisions.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Additional Information: Pembimbing: Fitri Zaelina, S.E.I.,M.E.K
Uncontrolled Keywords: Mobile Banking Syariah, Persepsi Teknologi, Resiko, Handling Complain, Pengetahuan, Keputusan
Subjects: Perbankan Syariah
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam > Perbankan Syari'ah (S1)
Depositing User: Muh Khabib, SIP.
Date Deposited: 09 Jan 2024 09:49
Last Modified: 09 Jan 2024 09:49
URI: http://digilib.uin-suka.ac.id/id/eprint/62792

Share this knowledge with your friends :

Actions (login required)

View Item View Item
Chat Kak Imum